01 ноември 2009

музолишение

Трябва ми ново тяло
моето е обитавано от някой друг
не искам да бъда невъзможната вече
а няма как, щом тя е гравирана дори върху вътрешноста на артериите ми
невъзможната е кислородът и въглеродният диоксид, отровата и универсалния антидот

чувствам се сякаш съм претърпяла мозъчна операция
хирургът е объркал нещо и поривът ми върти на двойни обороти
но пък е изрязано вдъхновението, на негово място има красиво копринено шалче,
за да изглежда, че там има нещо, но всеки път щом потърся да се оказва,
че всъщност е неизползваемо.
около мен като светулки се въртят идеи и теми, но, веднъж посегнала, аз не успявам да доведа до край почти нищо.


имам проблем и той се съдържа в това, че се усещам непродуктивна като цяло, но въпреки това съм щастлива. проблемът не е в непродуктивността, това се случва. проблемът е в щастието. в това как съм се примирила да не мога, как несъзнателно съм го приела за нещо нормално. проблемът е в липсата на болка. в липсата на каквото и да е усещане, различно от щастие. обърква ме собствената ми усмивка, защото за нея няма причина.
какво е това?
имунна реакция?
възможно ли е щастието да е имунна реакция към всичко, което ме очаква? възможно ли е то да бъде такова въобще?
изглежда някои от връзките са прекъснати. няма никаква логика.
сякаш собственото ми съзнание пази нещо от мен в тайна и не знам как да го открия.
станала съм нечувствителна и щастлива. непукистоподобна.

а знам, че се пише само с отворено сърце.

ако наистина това е била
надежда за българската литература
тогава много съжалявам.

5 коментара:

wanderlust каза...

and that's the ugly truth after all - щастието ни прави непродуктивни...

Timshel каза...

трябва ти земетресение, друго не помага.

truthseeker каза...

просто си щастлива. ще се оправиш, спокс. xD

Untainted Crystal Soul каза...

за съжаление лириката рядко се получава, когато си щастлив. тогава няма време за такива романтични изживявания на хартия, има време само за тези, които се случват извън нея ;) пред това да бъдеш тъжната надежда на българската литература и да бъдеш щастливата, усмихната безмузна ти... ти пожелавам повече второто :)
пък и всичко е временно. горе-долу и аз по същото време като теб тотално си загубих вдъхновението. просто животът спря да ме изненадва и впечатлява... защото свикнах

невъзможна каза...

хахха, мерси
но наистина пред това да съм безметежна предпочитам да направя нещо
затова и не смятам да свиквам (: